Diesel je italská retailová značka se sídlem v Breganze. V 90. letech patřila na českém trhu mezi ty nejvíc cool, ale postupně jí vytlačily další street style značky. Diesel nebyl vidět. Dnes se snaží být alternativní značkou, která oslavuje individualitu, diverzitu a rovný přístup, který staví proti netoleranci a stádnosti. Diesel chce být také udržitelnou značkou a podílet se na ozdravení modré planety.
Zakladatel značky Renzo Rosso k tomu řekl, že sám vyrostl a stále žije na italském venkově obklopen přírodou, že jsme si všichni stále více vědomi sociálních, environmentálních a ekonomických problémů spojených s textilním a fashion byznysem a značka Diesel bude těmto problémům aktivně čelit.
Pokud jde o oblečení, jsou dnes na trhu dvě značky Diesel a Diesel Black Gold. Pak je tu oblečení pro děti Diesel Kid. Stejně jako značky Marni nebo Maison Margiela patří Diesel pod OTB Group (OTB jako Only the Brave).
Zrození značky Diesel
Diesel založil Renzo Rosso, který navrhl a na matčině stroji vyrobil své první džíny už v 15 letech. Později ho známá módní novinářka a kritička Suzy Menkes označila za génia, pokud jde o džíny ("Jeans Genius"). Rosso studoval textilní výrobu na Marconiho technickém institutu v Padově, kde právě vytvořil své první džíny. Posedlost denimem mu zůstala, nové modely džínů vymýšlel a šil bez zastavení, rozdával je pak přátelům nebo prodával na škole.
Diesel v 90. letech
Renzo Rosso založil Diesel v roce 1978. Koncem 70. let byla v Evropě populární idea Amerického snu a s tím souvisely i trendy v oblékání, džíny a denim vládli světu. Mezinárodní věhlas značky přichází v polovině 90. let 20. století. V této době vznikalo nejvíc provokativních ale úspěsných kampaní značky. Díky úspěsným reklamním kampaním se Diesel stává značkou první volby, pokud jde o denim.
Reklamní kampaně Diesel
Aktuální kampaň na jaro a léto 2020 komunikuje podporu boji s COVID-19. Mezi nejvýznamější trhy značky patří Itálie a USA, které byly koronavirem zasaženy ze všech nejvíc. Jsou vidět slogany jako
- To be brave again soon
- We will donate 10% of all online purchases
- Who said you can’t keep your denim attitude while staying at home
HumanAfter All
Povedená byla kampaň "Human After All" (česky lze přeložit jako Především člověk)
Haute Couture, The More Hate You Wear the Less You Care
Reklamní kampaň Haute Couture připravila italská divize agentury Publicis na podzim roku 2018. Kampaň vyvolala i negativní reakce a nepochopení. V reklamách vystoupily celebrity a influenceři, například Nicky Minaj, Gucci Mane nebo Bria Vinaite. Každý vybral z nenávistných komentářů, které dostává na sociálních sítích, ten nejhorší.
Diesel pak vytvořil kousky oblečení s vybranými komentáři a podpisy celebrit a influencerů. Na oblečení z limitované edice Diesel Haute Couture tak jsou nápisy The Bad Guy, Slut, Faggot, Fuck You Imposter, Diesel Is Not Cool Anymore nebo Diesel is Dead. Cílem reklamní kampaně bylo ukázat, že se negativním komentářům nemusíme vyhýbat, klidně se jim můžeme vystavovat a brát je ironicky a s humorem. Není dobré, dusit věci v sobě.
Kampaň a kolekce s LGBTQ+ a Pride parade tématy
Když Diesel na svém Instagramu zveřejnil obsah s tématy vztahujícími se ke gayům, lesbičkám a Pride Week akcím, hned ho přestalo sledovat 14.000 fanoušků, a značka jim za to poděkovala. Diesel svou kolekci v kampani představil jako ‘perfektní šatník na Pride parade nebo domácí lenošení, v každém případě vyjadřuje sebelásku.
Kampaň Diesel Living & Winwood, nejdražší tričko na světě
Diesel se vrhl také na interiérový design, prodává světla a doplňky do bytu pod brandem Diesel Living. Renzo Rosso se zároveň zajímá o americký realitní trh. Nově vlastní budovu značky Diesel v Miami na Floridě. Nedávno Rosso uzavřel partnerství se společností Winwood condo development a dali spolu dohromady originální a vtipnou reklamu. Kupte si tričko A1-L7 za 449.000 $. Kup ho a dostaň byt A1-L7 zdarma.
Hotel Pelikán v Miami na Floridě
Svou první nemovitost v Miami Renzo Rosso koupil už v roce 1991. Jedná se o Art Deco hotel Pelican u pláže na jižní straně Miami. Budovu hotelu navrhl architekt Magnus Ehrland roku 1939, kdy byl styl Art Deco v USA nesmírně populární, celá čtvrť v Miami je Art Deco. Hotel Pelican Renzu Rossovi natolik učaroval, že ho spatřil a hned měsíc na to koupil. Sám rád tvrdí, že se do toho domu v roce 1991 zamiloval.
Rosso sestavil kreativní tým, který provedl citlivou rekonstrukci hotelu. Interiér je v retro stylu a každý pokoj je jiný. Až budete mít cestu na Miami Beach, zkuste se v The Pelican Hotel ubytovat.
Pelican hotel inspiroval další módní značky k otevření vlastních brandových ubytovacích zařízení. Byli to Missoni, Armani, Bulgari a Ralph Lauren.
Mohlo by vás zajímat
Obchody Diesel v Praze
Diesel má v Praze obchody dva, v Pařížské 28 a v OC Chodov. Oba patří společnosti Luxury Brands Management. Oblečení, boty, tašky, batohy nebo hodinky značky Diesel můžete koupit také online na cz verzi eshopu Dieselu v angličtině. Aktuálně tam najdete džínové a denimové oblečení označené jako Denim: Back to Basic.
Obchody Diesel v Brně, Ostravě a Olomouci
- Galerie Vaňkovka Brno
- Forum Nová Karolína Ostrava
- OC Šantovka Olomouc
- Freeport Hatě Znojmo