Miuccia Prada 🤍 sice módní design oficiálně nestudovala, přesto je v roli kreativní ředitelky značek Prada a Miu Miu nesmírně úspěšná. Její oblečení, obuv a doplňky jsou praktické a pohodlné, mají moderní minimalistický design. Miuccia Prada říká, že její oblečení má dát ženám svobodu pohybu a nové možnosti uplatnění. Inspiraci hledá u bohémů, avantgardních umělců a beatníků. V kolekcích jsou časté futuristické prvky.
První produkt se kterým Miuccia po převzetí firmy přišla, byl černý nylonový nepromokavý batoh, který značka prodává dodnes. V té době se luxusní kabelky a batohy šily výhradně z kůže. Nylon byl v roce 1985 u luxusních kabelek a zavazadel novinkou. Nové zboží bylo mimořádně praktické, lehké, nepromokavé, snadno čistitelné a tak si rychle získalo popularitu.
V roce 1989 představila Miuccia Prada vlastní linii dámského ready-to-wear oblečení. Inovativní oblečení, obuv i doplňky, které navrhla pro Pradu v 80. letech 20. století slavilo obrovský komerční úspěch.
Miuccia Prada
Miuccia Prada, vlastním jménem Maria Bianchi Prada, se narodila 10. května 1949 v Milánu. Je známá tím, že podporuje umění a přimlouvá se za svobodu a nezávislost žen. Sama je silná a svobodomyslná. Když na univerzitě v Milánu studovala politické vědy a pantomimu, vstoupila do italské komunistické strany, ze které později zase vystoupila. Svá studia netrávila jen po demonstracích a na milánské univerzitě získala titul Ph.D.
Historie značky Prada
Obchod Prada s luxusním koženým zbožím založil v italském Milánu Mario Prada v roce 1913. Za jeho působení to byl obchod s koženým zbožím, cestovními zavadly, kabelkami a taškami. Firma zboží sama nevyráběla, prodávala věci dovezené z Anglie.
Mario Prada si nedokázal představit, že by vedení rodinné firmy převzala žena. Jenže jeho jediný syn nejevil o převzetí obchodu zájem. Proto nakonec přeci rodinný byznys převzala žena, jeho dcera. Luisa Prada se fungování obchodu starala dlouhých 28 let.
V roce 1978 převzala firmu Miuccia Prada, nejmladší dcera Luisy a vnučka zakladatele značky Maria Prady. Miuccia řídí firmu společně se svým manželem Patrizio Bertellim dodnes.
Expanze Prady v 90. letech 20. století
V 90. letech 20. století slavila PRADA jeden úspěch za druhým. Expandovala do Spojených států amerických a stala se jedním z nejvlivnějších módních domů na světě. O prosazení značky a výnosnost byznysu v USA se staral manažer Partrizio di Marco, který před tím značce pomáhal s rozjezdem v Asii. V 90. letech i v současné době řídí celou firmu Miuccia Prada společně se svým manželem Patrizio Bertellim. Oba jsou CO-CEO.
Úspěch Prady je spojován se skutečností, že se zaměřila také na luxusní byznys oblečení vhodné pro právníky, manažery a podnikatele. Pohodlné a zároveň luxusní oblečení, boty, aktovky a kabelky. Něco v čem můžete cestovat, chodit na konference, meetingy a večírky. Publicistka a novinářka Ginia Bellafante z The New York Times řekla, že se Prada v 90. letech 20. století stala šik značkou pro IPO a high-tech pracovníky té doby.
Tenisky, sneakers Prada
Prada, sportovní linie oblečení obuvy a doplňků Luna Rossa
Linie Luna Rossa značky Prada se točí kolem sportovního jachtingu a regaty, která má v Itálii dlouholetou tradici. Prada má i vlastní jachtařský tým.
Prada Lux Velvet Dress, kolekce SS 2020
Prada Slubbed Toile Dress, kolekce SS 2020
Červené Sneakers Prada
Pre-loved neboli z druhé ruky, černá nylonová kabelka Prada s originálním komiksovým potiskem
Mohlo by vas zajímat
- Raf Simons, s úctou k individualitě a nezávislosti
- Prada a Raf Simons brzy představí první společnou kolekci
- Současné umění, architektura a design v pražských Holešovicích - DOX+
- Dámské tenisky a sneakers, které vynikají jednoduchostí a čistým designem nebo originální kombinací materiálů, tvarů a vzorů.